Srednja škola “Vladimira Nazora” u Čabru do kraja ove školske godine zadržava status matične škole, vijest je koju nam je jučer potvrdio ravnatelj ove srednjoškolske ustanove, prof. Kristijan Rajšel: “Službeni dopis o tome još nismo dobili, ali takav rasplet događaja vezan uz najavljeno ukidanje statusa matične škole i pretvaranje ove školske ustanove u područnu školu Srednje škole Delnice, najavio nam je državni tajnik u Ministarstvu prosvjete. Naravno, zadovoljni smo promjenom odluke koju smo smatrali pograšnom i nadamo se da ćemo status matične škole zadržati ne samo ove, već i sljedećih godina”, rekao je Rajšel. Podsjetimo, pravu buru negodovanja u Čabru, ali i ostalim djelovima Gorskog kotara, izazvala je nedavna odlukao ukidanju statusa matične srednje škole ovoj ustanovi koja upravo ove godine bilježi punih pola stoljeća uspješnog rada zahvaljujući kojem su iz njenih klupa izašli brojni ugledni intelektualci ovoga kraja. Ogorčenost Gorana posebno je potencirala činjenica da je upravo njihova škola jedina u Hrvatskoj izgubila status matične škole, iako zasigurno u Lijepoj našoj iam još ovako malih škola koje po ukupnoam broju ne zadovoljavaju kriterij samostalnosti koji se temelji na brojci od minimalno 150 učenika. Brojem od 76 gimazijalaca i srednjoškolaca, SŠ “V. Nazora” zasigurno spada u manje hrvatske srednjoškolske ustanove, ali baš zbog toga što se nalazi na području gdije su uvjeti života znatno teži, nužno je takvu ustanovu čuvati u ovom najzapadnijem djelu Hrvatske, tvrdili su mnogi.

Odmah po donošenju te nakaradne odluke (2. lipnja 2011.) prema Vladi RH reagirali su uposlenici škole, sindikat, grad Čabar i PGŽ, a prvog dana nastave u iskazivanju nezadovoljstva Čabranima se pridružio i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske. Sve su te reakcije očigledno je, ipak natjerale nadležne na dodatno razmatranje cjelokupne situacije i preinaku odluke koja u sadašnjem obliku, za razliku od prethodne, odgovara čestim tvrdnjama političara o borbi za očuvanje života u Hrvatskoj i u njenim od gradova najudaljenijim djelovima.

Ono što i dalje smeta, odnosno održava stanje neizvjesnosti, je činjenica da odluka o očuvanju statusa matične škole važi samo do kraja ove školske godine. Čabrani će, nedvojbeno je, i dalje morati raditi na dokazivanju da je  ovom dijelu Hrvatske nužna matična srednja škola. To nebi trebalo biti odviše teško ukoliko odluku o ovom pitanju budu donosili ljudi koji ćeuvažavati cjelokupnu sliku stanja ovog dijela Hrvatske, a ne se samo rukovoditi brojkama.

(M. Krmpotić, NL)