Obavljene su sve proceduralne aktivnosti, ispoštovani rokovi za žalbe te napokon potpisani ugovori između “Hidroelektre” i “Hrvatskih cesta”. Sve je to naznaka da bi 2014. Kupska magistrala napokon mogla postati stvarnost

Posluži li Kupsku dolinu i dalje lijepo vrijeme, moguće je da će već ove godine početi prvi radovi na izgradnji prometnice Hrvatsko – Ložac, ističe gradonačelnik Čabra Željko Erent najavljujući izgradnju posljednjeg dijela tzv. Kupske magistrale, prometnice koja bi napokon i s hrvatske strane cestom otvorila Kupsku dolinu na potezu od Čabra do Delnica. Podsjetimo, udaljenost između ova dva goranska gradića najmanja je upravo dolinom Kupe, ali budući da je s hrvatske strane ove lijepe rijeke cesta iz smjera Čabra završavala u Hrvatskom, a ona iz smjera Delnica u Lošcu, Čabar je – zbog 2,5 km konfiguracijski vrlo zahtjevnog terena između Lošca i Hrvatskog – praktično bio onemogućen u ostvarivanju najkraće veze s Delnicama, odnosno Hrvatskom. Naime, umjesto korištenja tog smjera, iz Čabra se prema Delnicama i ostatku Hrvatske mora cestom prema Gerovu i Crnom Lugu, a to običnom putniku udvostručuje i vrijeme i trošak putovanja, dok je kod privrednika stanje još gore jer su troškovi daleko veći.

Godine obećavanja
Nepotpuna cestovna povezanost naselja uz hrvatski dio Kupe nije predstavljala ozbiljniji problem sve do primjene Schengenske granice. No, od tog trenutka, a praktično već od osamostaljenja Hrvatske i Slovenije, problemi su bili sve ozbiljniji i sve je više ljudi koji žive u ovom dijelu Gorskog kotara tražilo izgradnju prometnice koja bi im omogućila lakši život, podigla standard te poboljšala privrednu i turističku sliku ovog kraja. Što zbog Hrvatima uvijek zanimljive teme svađa sa susjedima, što zbog činjenice da problem zaista jest zanimljiv, izgradnju ove prometnice godinama su pratili mediji i političari, ali krajnje koristi nije bilo. Naime, već više od deset godina, s izuzetkom izgradnje dionice Zamost – Hrvatsko, sve skupa svodi se na obećanja kako će i ta završna, tehnički i najzahtjevnija dionica, biti napravljena. No, svaki put kad se čini da će to biti zaista i učinjeno – nešto iskrsne. Tako jednom nije gotova potpuna dokumentacija, drugi je put problem to što nije kupljeno svo zemljište, treći put nešto ne valja s projektnom dokumentacijom, četvrti put odustalo se jer nije bilo novca… jednom riječju, jedino što je sigurno kad je riječ o izgradnji te završne dionice je to da se odjednom jave ogromni problemi zbog kojih se odustane. Pa se onda sljedeće godine opet krene u planiranje, projektiranje…

Optimistični Erent
Hoćemo li i ovog puta doživjeti taj već viđeni scenarij? Željko Erent uvjeren je da će ovog puta sve biti u redu: “Obavljene su sve zakonski potrebne aktivnosti i konačno je jasno da je poslove izgradnje dionice od Hrvatskog prema Lošcu dobilo zagrebačko poduzeće “Hidroelektra” čija je ponuda bila 30 posto povoljnija od ostalih ponuđača. Sve skupa tako je dugo trajalo jer se moralo čekati rokove za podnošenje žalbi. No, sada je napokon sve riješeno, potpisani su i ugovori između “Hidroelektre” i “Hrvatskih cesta” i uskoro će radnici poduzeća biti uvedeni u radove”, najavljuje Erent dodajući kako je krajnji rok izgradnje ove dionice teške 28 milijuna kuna 18 mjeseci, što znači da bi 2014. godine Kupska magistrala napokon iz svijeta obećanja prešla u svijet stvarnosti. Naravno, osim ako opet nešto ne iskrsne…

(M. Krmpotić, NL)