SAM_1955SMREČJE ” Pitoma gerovska kotlina je nakon dvije godine zastoja ponovno odjekivala bukom motora a miris oktana prožimao je sve pore ove sredine. Nakon deset godina organiziranja brdske auto-utrke prelijepom i zahtjevnom stazom Smrečje-Tršće dugom 4.755 metara, Auto klub “Zrinski” Čabar organizirao je pretprošle i prošle godine Nagradu grada Čabra na Učki i na Kleku, a ove godine ovaj zasigurno jedinstveni automobilistički spektakl vratio se kući na mjesto gdje je trka pokrenuta daleke 2001. godine. Stazom su krenuli ponajbolji hrvatski vozači, nadmećući se svojim vozilima ali i spretnošću, kako bi u konačnici osvojili što bolje mjesto, a Čabarsko je brdo u nedjelju 21. srpnja bilo izuzetno zanimljivo ne samo gledateljima već i natjecateljima posebice vezano uz brojne oglede unutar bilo koje od sudjeljujućih klasa hrvatskog prvenstva. Dvodnevni program ovogodišnje utrke sveden je na subotnje poslijepodne kada je od 15,30 do 19 sati bio prijem vozača i vozila u Smrečju, dok je natjecateljski dan bio u nedjelju u dopodnevnim satima kada je pedesetak  vozača iz dvadesetak klubova održalo dva treninga, a  u popodnevnim su satima održane dvije utrke.
SAM_1954Uoči same utrke u 13,15 sati održana je  svečanost na kojoj su prigodne riječi natjecateljima uputili Vitomir Zbašnik, predsjednik Auto kluba “Zrinski” Čabar organizatora 11. Međunarodne brdske auto-utrke “Nagrada grada Čabra 2013”, koji je istakao zadovoljstvo što se nakon dvije godine odsutstva trka vratila kući, te danas “svi zajedno možemo prisustvovati ovom, za sve žitelje grada Čabra, izuzetnom sportskom događaju ” Međunarodnoj brskoj utrci.” Potom je pozdravio prisutne Petra Mamulu, zamjenika župana Primorsko-goranske županije, Kristijana Rajšela, gradonačelnika grada Čabra, Vesnu Kovač, zamjenicu gradonačelnika, županijskog vijećnika Zdravka Tomca te sve prisutne članove Gradskog vijeća. Nije zaboravio zahvaliti organizatorima utrke, pokroviteljima i sponzorima natjecanja, u prvom redu glavnom pokrovitelju Gradu Čabru, sponzorima Primorsko-goranskoj županiji i tvrtci “Vilmet” iz Opatije, Hrvatskim cestama, Hrvatskim šumama, Turističkoj zajednici grada Čabra, vatrogascima, Zavodu za hitnu medicinu Primorsko-goranske županije, djelatnicima Policijske postaje Čabar, Moto klubu “Goranski vukovi” čiji su članovi prije utrke krenuli stazom od Smrečja do Tršća, sucima, rukovodstvu natjecanja i mnogim drigima koji su na bilo koji način pomogli u realizaciji utrke. Potom je Kristijan Rajšel, gradonačelnik Čabra-pokrovitelja natjecanja, istaknuo značaj ove manifestacije za promidžbu čabarskog kraja i spremnost Grada da u skladu sa svojim mogućnostima podrži održavanje iste a vozačima je poželio dobre rezultate i uspješan ulazak u cilj te da sve prođe u najboljem redu. Prigodne riječi natjecateljima i okupljenoj publici uputio je Petar Mamula, zamjenik župana Primorsko-goranske županije, nakon čega je utrka proglešena otvorenom i prvi su natjecatelji krenuli prema cilju.
Nakon odvožene dvije vožnje, u kojima je sudjelovalo ukupno 46 vozača iz 24 kluba, u poretku za Prvenstvo Hrvatske prvo su mjesto osvojili vozači domaćina ” AK “Zrinski”  Marsel Katić, Denis Močibob i Enver Prodan, ispred ekipa AK Dubrovnik racing i AK RI Autosport, a dobar su plasman osvojili i vozači AKK Petar Klepac iz obližnjeg Malog luga plasiravši se na peto mjesto.   U grupi A sudjelovalo je 11 vozača a najbolji je bio Marsel Katić (AK Zrinski), u grupi H prvo je mjesto osvojio Robert Bradarić iz AK Solina, a u grupi N Filip Magdić iz AK Šibenik.
U brdskom prvenstvu povijesnih automobila sudjelovala su četiri vozača iz četiri kluba a najbolji rezultat postigao je Mladen Sigurnjak iz Auto kluba Učka sport, dok se 26 vozača iz deset klubova natjecalo na prvenstvu Auto i karting lige Zapad,  a najbolji u  klasi 14  bio je Saša Černeka iz AKK Petar Klepac, u klasi 15 Milan Brozinić (AK Klek), u klasi 8 Denis Močibob (AK Zrinski), u klasi A5 Marsel Katić (Zrinski), u klasi A6 Marko Ćoza (AK Grobnik), u klasi H10 Mario Jurišić (AK RI Autosport), u klasi H11 Enver Prodan (AK Zrinski), u klasi H12 Bojan Tomić (AK Klek), u klasi H13 Miroslav Herceg (AKK Petar Klepac), u klasi H9 Andrea Vencl (AK Pula racing), u klasi N2 Igor Vičević (AK Rijeka) te u klasi N3 Marin Čohar (RI Autosport).
Svima njima na prigodnoj svečanosti kod parka vozača zaslužena je priznanja uručio gradonačelnik Čabra i predsjednik Počasnog odbora Kristijan Rajšel.
Najbolja vremena tijekom utrke “Nagrada grada Čabra 2013.”  postigli su Robert Bradarić iz AK Solin s Ford escortom cosword  koji je postignuo ukupno vrijeme 6:10.730, ispred Istvana Kavecza (AK Dubrovnik racing) s vremenom od 6:21.631 te Bojana Tomića (AK Klek) s vremenom 6:35.493. Zbog odvijanja utrke dionica prometnice Mali lug-Tršće bila je u vremenu od 7 do 19 sati zatvorena za sav promet a isti se odvijao obilazno pravcem Mali lug-Plešce-Čabar-Parg, uz pojačani nadzor djelatnika Policijske postaje Čabar.
Kako bi sve prošlo u njaboljem redu uoči utrke imenovani su članovi Počasnog odbora u sastavu Kristijan Rajšel, gradonačelnik Čabra kao predsjednik, Vitomir Zbašnik, predsjednik AK “Zrinski” Čabar kao izvršni dopredsjednik, Dominik Čop kao tajnik te članovi dr. Josip Mlanar, Željko Erent, Zdravko Tomac, Zvonimir Lipovac, Rajko Mulac i Željko Mlanar te Organizacionog odbora u sastavu Vitomir Zbašnik predsjednik, Dario Gržinić izvršni dopredsjednik, te članovi Herman Trope i Cvjetko Bukovac. Za njih je bilo dosta posla uoči utrke te posebice tijekom trajanja iste, jer je želja svih bila da sve protekne u najboljem redu, a da se u tome i uspjelo govore riječi pohvale od strane vozača upućene organizatoru uz napomenu da bi možda bilo potrebno da se sama brdska utrka protegne na dva dana jer u jednom je danu sve to bilo dosta zgusnuto, posebice u prvoj vožnji radi povremenih zastoja zbog izlijetanja vozača sa staze ili oštećenja vozila.

Željko Malnar