Biciklizam

DŠR BICIKLISTIČKA AVANTURA

Sjedište: Tršće, Školska 10                                                                            Predsjednik: Davor Janež

Mob: 098/560-952

Udruga je započela s radom 30.06.2011. i broji 28 članova. Nabavljena je biciklistička oprema, dresovi sa logom “Biciklistička avantura Tršće” te nekoliko bicikala. S biciklističkim klubom “Kvarner” iz Rijeke potpisana je povelja o bratimljenju, a u kolovozu organizirana biciklijada u kojoj su sudjelovali svi uzrasti. Biciklijada se odvijala iz Tršća prema Farjevom lazu te je na taj način promoviran dio staza, zdrav način života, druženje u prirodi te upoznavanje okoliša u kojem živimo. Udruga nastoji akcijama čišćenja urediti planinarske puteve i vidikovce te označiti biciklističke staze koje obuhvaćaju područje cijelog grada Čabra, a prolaze uglavnom šumskim putevima i protežu se 120 km.

BICIKLISTIČKE STAZE

1. Gerovo ” Lividraga

Dužina: 20,0 km • Najniža točka: 584 m/n/m • Najviša točka: 920 m/n/m • Visinska razlika: 336 m • Podloga: asfalt 13,5 km, makadam 6,5 km • Vrijeme vožnje: 2 h • Težina: srednje teško

Iz centra Gerova krećemo u pravcu Crnog Luga i nakon 0,3 km skrećemo desno u smjeru Lividrage. Počinjemo uspon i na 3,8 km skrećemo lijevo te dolazimo do vidikovca Veliki klanac (4,6 km) gdje valja zastati, odmoriti i uživati u prekrasnom pogledu na Gerovo. Nastavljamo preko visoravni, na 5,3 km idemo desno u smjeru Lividrage, na 6,2 km nastavljamo ravno, pa na 7,5 km ponovno desno i dolazimo do livade gdje nam je s lijeve strane lovačka kuća Lividraga (8,6 km). Preporučamo posjet ovom lijepo uređenom objektu. Na raskršću skrećemo desno s ceste kojom smo došli i nastavljamo makadamom uz uzgajalište divljači. Na 10,0 km idemo desno, pa opet na 11,2 km desno u smjeru Gerova. Prolazimo pokraj lovačke čeke i na 13,7 km idemo desno. Na 15,5 km dolazimo do asfaltne ceste i počinjemo se spuštati  prema Gerovu. Na 16,2 km dolazimo do raskršća gdje smo prilikom uspona skrenuli lijevo. Sada skrećemo lijevo i dolazimo u centar Gerova nakon prijeđenih 20,0 km.

2. Oko Gerova

Dužina: 7,0 km • Najniža točka: 570 m/n/m • Najviša točka: 720 m/n/m • Visinska razlika: 150 m • Podloga: asfalt 4,4 km, makadam 2,6 km • Vrijeme vožnje: 1 h • Težina: srednje teško

Staza oko Gerova iako kratka vrlo je privlačna zbog svoje konfiguracije koja zahtjeva da biciklist bude donekle pripremljen, a užitak pruža vožnja kroz prekrasnu šumu, a pogotovo spuštanje prema Gerovskom kraju. Iz centra Gerova krećemo prema Čabru i nakon 150 m skrenemo desno prema osnovnoj školi. Ubrzo započinje nešto zahtjevniji uspon do 2,1 km. Tu skrećemo sa asfaltirane ceste na makadamski put odnosno šumsku vlaku kojom stižemo do mjesta gdje valja zastati i uživati u pogledu na Gerovo (3,0 km). Kod vidikovca skrećemo desno, a nakon 50 m opet desno. Na 3,4 km nastavljamo uskim putem desno i nakon oštrije uzbrdice izlazimo na proplanak gdje valja krenuti desno. Još je pred nama jedan kratki uspon nakon kojeg ubrzo stižemo na asfaltiranu cestu (4,7 km). Tu počinjemo spuštanje do ceste Crni lug ” Gerovo i dolazimo u Gerovski kraj (4,9 km). Glavnom cestom spuštamo se do centra Gerova (7,0 km).

3. Oko Milanovog vrha

Dužina: 13,0 km • Najniža točka: 940 m/n/m • Najviša točka: 1011 m/n/m • Visinska razlika: 71 m • Podloga: asfalt 2,9 km, makadam 10,1 km • Vrijeme vožnje: 1 h • Težina: lagano

Vožnja stazom oko Milanovog vrha biti će užitak za sve ljubitelje brdskog biciklizma, kako one bolje pripremljene tako i one slabije fizičke kondicije. Krećemo od lovačkog doma ravno asfaltiranom cestom ravno u smjeru Babje drage. Nakon 2,9 km prelazimo na makadamski put kojim stižemo do spomenika (3,7 km) kod kojeg skrećemo lijevo. Nakon relativno laganog spusta na 7,0 km idemo lijevo nešto oštrijom uzbrdicom. Sljedeća 2 kilometra iziskuju nešto napora zbog nekoliko kraćih uspona. Nakon prijevoja na 9,1 km skrećemo lijevo. Na 9,8 km opet skrećemo lijevo. Na 11,3 km nastavljamo ravno sasvim laganim usponom do Milanovog vrha.

4. Rekreativna staza Trbuhovica

Dužina: 10,0 km • Najniža točka: 765 m/n/m • Najviša točka: 910 m/n/m • Visinska razlika: 245 m • Podloga: asfalt 7,8 km, makadam 2,2 km • Vrijeme vožnje: 1 h • Težina: srednje teško

Za vožnju rekreativnom stazom Trbuhovica potrebna je zbog oštrijih uspona i nizbrdica donekle snaga, ali i vještina upravljanja brdskim biciklom. Krećemo od gostione Kozji vrh u smjeru Prezida. Na 1,25 km skrećemo lijevo prema Kendima. Dolazimo do crkvice gdje moramo produžiti ravno nizbrdo makadamskim putem. Na 3,0 km nastavljamo ravno, a 3,75 km idemo lijevo. Nakon 4,25 km dolazimo do asfaltirane ceste i prvih kuća mjesta Prezid. Na 4,65 km izlazimo na glavnu cestu koju prelazimo i dolazimo na makadamski put koji nas vodi oštro uzbrdo do kapelice (5,6 km) kod koje skrećemo desno i počinjemo lagani spust prema kućama.

Na raskršću nakon 6,2 km možemo izabrati lakšu ili težu varijantu puta. Ukoliko izaberemo težu dalje moramo slijediti markiranu stazu koja vodi preko vodospreme i repetitora do crkvice nakon koje izlazimo na cestu za Kozji vrh. Oni koji su izabrali lakšu stazu skreću desno, pa na 6,7 km opet desno i stižemo na glavnu cestu (7,1 km). Tu skrećemo lijevo u smjeru Tršća. Počinje uspon, a ubrzo stižemo do vidikovca sa kojeg se pruža prekrasan pogled na Prezid. Nastavljamo dalje cestom i nakon 10,0 km stižemo do gostione, naše polazne točke.

5. Tršće ” Milanov vrh

Dužina: 25,8 km • Najniža točka: 820 m/n/m • Najviša točka: 1011 m/n/m • Visinska razlika: 191 m • Podloga: asfalt 19,9 km, makadam 5,9 km • Vrijeme vožnje: 2 h • Težina: srednje

Od bistroa Brvnara krećemo prema centru Tršća i nakon 0,4 km skrećemo lijevo. Izlazimo na glavnu cestu gdje idemo lijevo u smjeru Prezida. Prolazimo kroz Makov hrib i kod Parga (4,9 km) skrećemo lijevo prema Prezidu. Na 6,6 km dolazimo u Gorače i započinjemo uspon prema Kozjem vrhu (8,6 km) gdje skrećemo lijevo prema Milanovom vrhu. Držimo se glavne ceste i nakon 13,4 km dolazimo do Milanovog vrha gdje se možemo okrijepiti u lijepo uređenom lovačkom domu smještenom uz uzgajalište jelena. Nastavljamo makadamskom cestom desno, na 16,2 km idemo desno, na 16,9 km ravno pa odmah nakon 50 m opet ravno. Na 18,0 km idemo ravno, a na 18,6 km idemo lijevo i dolazimo do Farjevog laza (19,9 km). Skrećemo lijevo na asfaltnu cestu i uspinjemo se na prijevoj i nastavljamo na 21,9 km lijevo asfaltiranom cestom. Spuštamo se u Crne laze (24,6 km) i na 25,2 km skrećemo desno, pa nakon 100 m opet desno preko prijevoja dolazimo do bistroa Brvnara.

6. Tršće ” Vrhi

Dužina: 8,9 km • Najniža točka: 790 m/n/m • Najviša točka: 920 m/n/m • Visinska razlika: 130 m  •  Vrijeme vožnje: 1 h • Težina: srednje

Od bistroa Brvnara krećemo prema centru Tršća i nakon 0,4 km skrećemo lijevo. Izlazimo na glavnu cestu gdje idemo lijevo u smjeru Prezida. Nakon 100 m skrećemo kod groblja desno, prolazimo kroz Laze i uspinjemo se strmim usponom  do Vrhi (2,6 km). Makadamom se počinjemo spuštati  kroz Petrini (3,7 km), Legi (4,0 km), Vrhi dolnji (4,4 km) do Ponikva (4,9 km). Na 5,9 km izlazimo na glavnu cestu i skrećemo desno prema Prezidu. Dolazimo u Makov hrib (6,8 km) i nakon 200 m skrećemo lijevo sa glavne ceste. U Ravnicama (7,6 km) idemo lijevo za Srednju dragu, te nakon 300 m desno. Na 8,4 km idemo lijevo i preko brežuljaka stižemo do bistroa Brvnara.